Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym różni się ich praca?

Współczesny marketing jest bardzo rozbudowaną i złożoną dziedziną, która obsługiwana jest przez szereg podmiotów. Oprócz najbardziej znanych agencji marketingowych, o działania promocyjne troszczą się także agencje reklamowe i agencje brandingowe. Te drugie to stosunkowo nowe podmioty na rynku, których działalność jest bliska, ale nie tożsama z działaniami prowadzonymi przez na dobre już zakorzenionymi w branży usług marketingowych agencjami reklamowymi. Czym różnią się oba te podmioty i jakie możliwości oferują swoim klientom?

Agencja reklamowa i jej podstawowa działalność

Zakres działalności agencji reklamowych jest bardzo szeroki. Jak sama nazwa wskazuje, agencja reklamowa prowadzi głównie działania z zakresu tworzenia reklam i strategii marketingowych. Współczesne agencje reklamowe specjalizują się zarówno w działaniach promocyjnych prowadzonych w tradycyjnych mediach, do których należy radio, telewizja oraz prasa, jak i tzw. nowych mediach, czyli głównie internecie. W tym drugim prym wiodą agencje interaktywne, które oferują klientom dostęp do usług z zakresu tworzenia stron internetowych, ich pozycjonowania oraz promowania ofert firm w popularnych social mediach.

Celem działalności każdej agencji reklamowej jest promowanie działalności klientów, a więc zapewnienie jak największej rozpoznawalności produktów oraz świadczonych usług. Specjaliści z zakresu marketingu tradycyjnego i internetowego pracujący w ich szeregach troszczą się ponadto o wizerunek firm, który jest kluczowym elementem, bez którego nie ma co liczyć na sukces nawet najbardziej starannie przygotowanej i pracowicie wdrożonej kampanii marketingowej. Współpraca z profesjonalną i sprawdzoną agencją reklamową to szansa, aby wprowadzić na rynek nowe produkty, zwiększenie zasięgów firmy oraz poprawę wyników sprzedażowych.

Czym zajmuje się agencja brandingowa BRANDGLOW?

Agencja brandingowa jest stosunkowo nowym podmiotem na rynku, której zakres działalności w niektórych aspektach pokrywa się z pracami realizowanymi przez agencje reklamowe. Podstawową różnicą jest jednak to, że agencja brandingowa w największej mierze skupia się nie tyle na samych działaniach promocyjnych, lecz na marce (z ang. brand, czyli marka) i jej wizerunku. Od posiadania spójnego, atrakcyjnego i przyjaznego odbiorcom wizerunku w dużej mierze zależy bowiem sukces wszystkich pozostałych działań prowadzonych przez firmę, z czego doskonale zdaje sobie sprawę agencja brandingowa BRANDGLOW.

Praca specjalistów z agencji brandingowej pomaga zarówno w stworzeniu atrakcyjnego wizerunku firmy i marki od podstaw (branding), jak i jego ulepszeniu. W sytuacji, kiedy wizerunek jest przestarzały lub z różnych powodów działa na niekorzyść firmy, możliwa jest jego całkowita zmiana, co określane jest z kolei mianem rebrandingu. Oprócz działań z zakresu kreowania wizerunku, agencja brandingowa BRANDGLOW pomaga także opracowywać kompletne i skuteczne strategie marketingowe oraz podejmuje działania z zakresu identyfikacji wizualnej, które pozwalają marce wyróżnić się na tle konkurencyjnych podmiotów oraz zwiększyć swoją rozpoznawalność i zasięgi.

Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym różni się ich praca?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *