Budowa wózków jezdniowych podnośnikowych

Budowa wózków widłowych podnośnikowych nie jest specjalnie skomplikowana jak na pojazd, który pozwala na znaczącą poprawę funkcjonowania każdego magazynu. Warto znać podstawowe jego elementy.

Rama

Rama to podstawa budowy wózka widłowego. Wykonana jest ze stali i łączy w całość wszystkie inne elementy tego pojazdu. Nie ma określonego przepisu na to, jak ma być wykonana – jest to zależne od rodzaju wózka widłowego. Na pewno musi cechować się stabilnością i wytrzymałością.

Układ jezdny

Na układ jezdny wózka widłowego składają się najczęściej koła. Pozwalają one na poruszanie się wózkowi widłowemu na obsługiwanej przestrzeni. W zależności od modelu wózka, kół może być trzy lub cztery.

Układ hamulcowy

To ważny element, służący zatrzymywaniu wózka widłowego w odpowiednim momencie, także tym awaryjnym.

Blok napędowy

Blok napędowy to prawdziwe serce w budowie wózka widłowego. W zależności od typu wózka stanowi go albo silnik niskoprężny zasilany paliwem (benzyną lub gazem LPG), albo silnik wysokoprężny zasilany olejem napędowy, albo silnik elektryczny zasilany akumulatorami.

Przeciwwaga

Budowa wózka widłowego musi uwzględniać także tzw. przeciwwagę. To dodatkowe obciążenie, którego zadaniem jest utrzymywanie równowagi podczas przewożenia ładunku. Dzięki niej wózek nie przewraca się pod jego ciężarem. W wózkach, w których ładunek przewożony jest z przodu, zlokalizowana jest w tylnej części.

Maszt

Maszt jest elementem, który służy do przenoszenia, podnoszenia i opuszczania ładunku. Od jego długości zależy wysokość, na jaką maksymalnie można podnieść ładunek.

Widły

Widły to ta część wózka widłowego, która odpowiada za przechwytywanie i przytrzymywanie ładunku. Mają kształt litery „L” i poruszają się pionowo wzdłuż masztu. Zamiast wideł wózek widłowy może posiadać innego rodzaju osprzęt, np. do przenoszenia beczek czy w formie pługa do odśnieżania.

Krata ochronna

Krata ochronna – jak sama nazwa wskazuje – pełni funkcję ochronną, uniemożliwiając zsunięcie się przewożonego ładunku na operatora.

Karetka

Karetka jest przymocowaną do masztu płytą czołową, do której montuje się widły, maszt i kratę ochronną.

Klatka bezpieczeństwa

Klatka bezpieczeństwa jest elementem znajdujący się ponad operatorem, który zabezpiecza go przed ewentualnymi spadającymi z góry przedmiotami.

Kabina operatora

Kabina operatora to centrum dowodzenia wózka widłowego. Znajduje się w niej cały osprzęt, służący prowadzeniu i operowaniu wózkiem. Tam znajdują się kierownica, wszystkie dźwignie i fotel dla operatora.

Wszystkie dostępne wózki widłowe znajdziesz w firmie Irapol gdzie możesz liczyć na profesjonalną pomoc w wyborze odpowiedniej maszyny.

Budowa wózków jezdniowych podnośnikowych
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *