Czego możesz się dowiedzieć za pomocą scoringu użytkowników?

Aby osiągnąć największy zwrot z inwestycji, warto skorzystać z efektywnej metody selekcji potencjalnych klientów w lejku zakupowym. Scoring daje możliwość wyodrębnienia wartościowych leadów, zgodnie z przyjętymi zasadami. Jakie informacje możemy pozyskać dzięki scoringowi i dlaczego warto korzystać z niego w kampaniach reklamowych?

Co to jest scoring klientów?

Najprościej mówiąc, scoring to automatyczne przypisywanie określonej liczby punktów użytkownikom, którzy weszli w interakcję z marką. Tym sposobem możemy ocenić gotowość odbiorcy do zakupu i określić poziom jego zaangażowania w podjęte działania marketingowe. Innymi słowy, dzięki scoringowi dowiemy się, którzy klienci najbardziej procentują na przyszłość. Punkty scoringowe przyznaje się według ustalonych typów zachowań np. nowe wizyty na stronie internetowej, otwarcie wiadomości e-mail, kliknięcie powiadomienia web push, kliknięcie w podany link czy polubienie fanpage’a. Dla przykładu, można dodać użytkownikowi punkt za otwarcie newslettera, monitorować podjęte akcje i na tej podstawie dopasować tematykę wysyłanych wiadomości e-mailowych do poszczególnych odbiorców.

Tworzenie kampanii z wykorzystaniem narzędzi do marketing automation daje nam jeszcze więcej informacji. Możemy zarządzać ogromną bazą, segmentować kontakty, personalizować przekaz i szybko dostosować rodzaj kampanii do potrzeb użytkowników. Więcej informacji na temat tworzenia spersonalizowanych kampanii można znaleźć na stronie https://push-ad.com/.

Co daje nam scoring użytkowników?

Przyznając punktację użytkownikom zaangażowanym w proces sprzedażowy pozyskamy informacje na temat tego co ich interesuje, a co wykracza poza ten obszar. Scoring uzupełnia przeprowadzoną segmentację właśnie o wiedzę na temat zaangażowania. Przykładowo, jeżeli kliknął w link podany w wiadomości e-mailowej, a następnie przeszedł do podstrony z cennikiem, jest to cenna informacja dla marketerów – wówczas mogą przekazać ten kontakt działowi sprzedażowemu. Przypisując punkty do kontaktu, wyodrębnimy leady o wysokiej jakości, czyli osoby, które prawdopodobnie chcą dokonać zakupu. Z drugiej strony, zdobędziemy wiedzę na temat użytkowników, którzy nie są jeszcze przekonani do zakupu – w takiej sytuacji warto podjąć kolejne działania marketingowe (lead nurturing), co być może skłoni ich do zakupów w przyszłości. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie konwersji w sklepie internetowym oraz zdobycie lojalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *