Czym zajmuje się agencja PR?

Chcesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy, nawiązać dobre relacje z mediami albo przygotować się na ewentualne sytuacje kryzysowe? Skorzystaj z usług profesjonalnej agencji PR. Dowiedz się, czym dokładnie zajmują się specjaliści z zakresu public relations.

Agencja PR – ekspert od public relations

Profesjonalne agencje PR zajmują się działaniami związanymi z budowaniem rozpoznawalności, wiarygodności, reputacji i zaufania do organizacji. Specjaliści PR pomagają w utrzymaniu pozytywnych relacji i w prowadzeniu odpowiedniej komunikacji pomiędzy firmą a otoczeniem, a także kreowaniu oraz wzmacnianiu wizerunku marki wśród odbiorców.

PR zewnętrzny i wewnętrzny

Podstawowa płaszczyzna podziału działań realizowanych przez agencje to te, które kierujemy na zewnątrz (PR zewnętrzny) i do wewnątrz (PR wewnętrzny) organizacji. Pierwszy typ dotyczy aktywności kierowanych do pracowników. Obejmuje m.in. działania employer brandingowe oraz informowanie o zmianach w strukturze firmy lub ewentualnych problemach w organizacji. Służy budowaniu lojalności i zwiększaniu zaufania pracowników do firmy.

Public relations zewnętrzny to natomiast szereg działań mających na celu komunikację pomiędzy przedsiębiorstwem a potencjalnymi i obecnymi klientami, a także mediami, społecznością lokalną, kontrahentami czy dostawcami. Ma na celu tworzenie pozytywnego wizerunku organizacji oraz budowanie jej pozycji rynkowej.

Narzędzia public relations

Do realizacji zadań z zakresu PR-u zewnętrznego i wewnętrznego agencje wykorzystują rozmaite narzędzia. Są one zawsze dobierane indywidualnie do konkretnych projektów oraz wymagań i celów przedsiębiorstwa.

Do najpopularniejszych z nich należą media relations, które polegają na nawiązywaniu i utrzymywaniu dobrych relacji z mediami. W ich prowadzeniu specjaliści wykorzystują m.in. wywiady, komunikaty prasowe czy wypowiedzi eksperckie. Organizują też konferencje prasowe, na których informują o ważnych dla firmy wydarzeniach.

Zarządzanie kryzysowe to działania obejmujące aktywności wykonywane na wypadek problemów wizerunkowych i komunikacyjnych. Specjaliści z zakresu PR opracowują różne scenariusze, przewidujące niekorzystne dla firmy zdarzenia, planują działania im zapobiegające, a w przypadku ich wystąpienia we właściwy sposób zarządzają kryzysem i prowadzą czynności naprawcze.

Dużą popularnością cieszy się też influencer marketing, czyli działania opierające się na współpracy z twórcami internetowymi. Aktywności marketingowe realizowane są głównie przez serwisy wideo, blogi i media społecznościowe.

Przedstawione narzędzia to zaledwie garść z szeregu aktywności, którymi zajmuje się na co dzień dobra agencja PR. Warszawa to tylko jedno z miast, w którym działają profesjonalne i doświadczone agencje public relations, takie jak PR Calling. Jeśli interesuje Cię skuteczne budowanie pozytywnych relacji firmy z otoczeniem, zdecyduj się na współpracę ze specjalistami z polecanej firmy. To inwestycja, która szybko przyniesie pożądane wyniki Twojemu biznesowi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *