Jak mądrze przeprowadzić relokację firmy?

Relokacja firmy to poważne przedsięwzięcie, które trzeba zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem. Większym firmom przeprowadzka może zająć kilka miesięcy, i wiąże się z organizacją zadań operacyjnych, administracyjnych oraz marketingowych wynikających ze zmiany fizycznego adresu. Jak więc podejść do kwestii relokacji przedsiębiorstwa?

Formalności związane ze zmianą adresu firmy

Zmiana miejsca prowadzenia działalności wiąże się z koniecznością dokonania aktualizacji adresu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), na co ustawa przewiduje 7 dni od momentu wprowadzenia zmian.

Wniosek można złożyć na takich samych zasadach, jak przy rejestracji nowej firmy, czyli pocztą elektroniczną lub osobiście w urzędzie miasta lub gminy. Jeśli firma została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), należy też zgłosić zmianę w rejestrze KRS.

Zmiany wprowadzone w CEIDG są przekazywane automatycznie do Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jeśli w firmie prowadzona jest sprzedaż za pomocą kasy fiskalnej, należy pamiętać o zmianie adresu w kasie oraz dokonaniu zmiany w książce serwisowej.

Odpowiednia komunikacja

Zmiana adresu powoduje konieczność poinformowania wszystkich kontrahentów, jak również usługodawców i dostawców mediów. Warto wysłać powiadomienia o zmianie adresu. Trzeba pamiętać o zmianie danych na rachunkach i fakturach oraz pieczątkach – jeśli firma takie posiada.

Odpowiednie adnotacje należy zrobić także na stronie internetowej i w social mediach. Nie można zapomnieć też o wizytówkach.

Przeprowadzka jest ważna dla pracowników, dlatego nie można zapominać o poprawnej komunikacji w tym zakresie. Pracownicy powinni wiedzieć z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanej przeprowadzce. W przypadku większych firm najlepszą opcją będzie przekazanie wytycznych managerom oraz ewentualny wybór koordynatora, który zajmie się organizacją przeprowadzki wśród pracowników.

Dobrze przygotowany plan

Przeprowadzka firmy wymaga przygotowania dokładnego planu. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie szczegółowej ewidencji sprzętów, mebli i przedmiotów, które mają zostać przeniesione do nowego biura. W efekcie zadba się o porządek oraz ograniczy ilość rzeczy, co pozwoli skrócić czas przeprowadzki oraz koszty z nią związane.

Należy pamiętać o zaplanowaniu wystroju nowego biura oraz ustawienia stanowisk pracy. W ten sposób uniknie się wielu problemów związanych z rozpakowywaniem rzeczy w nowym miejscu.

Niezwykle istotną kwestią jest zamówienie z wyprzedzeniem firmy transportowej, najlepiej takiej, która specjalizuje się w przeprowadzkach biurowych. Profesjonalna firma transportowa posiada materiały niezbędne do pakowania, jest również w stanie zająć się demontażem oraz ponownym montażem mebli, co zapewni oszczędność czasu podczas całego procesu.

Jak uniknąć zbędnych kosztów i problemów podczas przeprowadzki firmy?

Relokacja firmy jest procesem wymagającym sprawnej i przemyślanej organizacji. Bardzo duże znaczenie ma wsparcie profesjonalnej firmy specjalizującej się w kompleksowej usłudze przeprowadzki dla firm, biur oraz instytucji, np. 123Przeprowadzki oferującą demontaż i montaż mebli, sprzedaż kartonów, pakowanie oraz profesjonalne przenoszenie rzeczy, również o niestandardowych gabarytach. Firma specjalizuje się w przeprowadzkach biur i firm jak też instytucji, banków, urzędów, a nawet szkół, uczelni i przedszkoli.

Jak mądrze przeprowadzić relokację firmy?
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *