Specjalista Google Ads czy agencja? Komu zlecić kampanię?

Promowanie własnej firmy w internecie to trudne wyzwanie, konkurencja jest niemała, a żeby móc zaistnieć w świadomości konsumentów trzeba wykazać się nie lada kreatywnością i szeroką obecnością w sieci. Często social media, czy wyniki organiczne Google nie wystarczają i trzeba sięgnąć po reklamy Google Ads. Jak prowadzić kampanię Google Ads? Czy lepiej oddać to agencji, a może zatrudnionemu freelancerowi? Przekonajmy się!

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu możemy emitować reklamy naszego biznesu. Platforma należy do firmy Google LLC, której popularna wyszukiwarka jest codziennie używana blisko 3,5 miliarda razy. Pozwala ona pokazywać użytkownikom reklamy w formie tekstu, grafik i video. Sprawia to, że jest to najlepsze narzędzie do pokazywania swojego biznesu i oferty online.

System udostępnia reklamy w wynikach wyszukiwania Google, gdzie oznaczone są zielonym znacznikiem „reklama”, zazwyczaj pokazują się one na samej górze wyników. Google Ads spotkamy także na stronach, które posiadają Google AdSense w postaci banerów tekstowych, czy dynamicznie generowanych grafik w zależności od rozmiaru baneru. Kolejnym miejscem, które wyświetla reklamy Google Ads to YouTube, gdzie nasza reklama może pojawiać się przed lub w trakcie filmiku. Tutaj również istnieje możliwość wyboru formatu filmiku reklamowego — niemożliwe do pominięcia, klipy trwające kilka sekund, czy nakładki reklamowe.

Kto może prowadzić kampanię Google Ads?

Reklamy w systemie Google jesteśmy w stanie uruchomić z dnia na dzień, a sam panel administracyjny jest intuicyjny i pozwala korzystać z niego osobie, która nigdy tego nie robiła. To często jednak tylko pierwsze wrażenie. Kampanie reklamowe Google Ads dają skuteczność, gdy są poprawnie skonfigurowane i dostosowane do grupy odbiorców. Aby tak było, musimy korzystać z zaawansowanych ustawień, które nie są często dostępne dla początkujących. Stąd z pomocą przychodzi specjalista Google Ads, czyli osoba wykwalifikowana w prowadzeniu kampanii.

Przygotowanie kampanii Google Ads jest czasochłonne, a czas to pieniądz, dlatego oddanie tej części zadań specjaliście pozwala go zaoszczędzić.

Agencja marketingowa i prowadzenie kampanii

Dzięki doświadczeniu, zespół specjalistów Google Ads w agencji będzie wiedział, czego potrzebuje Twoja firma i ile czasu zajmie osiągnięcie wyznaczonych celów. Dodatkowo, niektóre agencje na start oferują analizę konkurencji, która pozwala określić, co trzeba zrobić i jakie elementy użyć w naszych reklamach, by móc z nimi rywalizować.

Agencja będzie również na bieżąco analizowała, jak i nadzorowała kampanię naszej firmy, dzięki czemu awarie, czy potknięcia będą rozwiązywane. Wśród zalet agencji można wymienić comiesięczne raporty, które dają możliwość weryfikacji tego, jak wykorzystywane są nasze środki, jak przebiega kampania i jakie skutki daje.

Jak wiemy, istnieją różnorodne formy Google Ads, a dzięki codziennej pracy z nimi, specjaliści pracujący w agencji marketingowej będą najlepiej wiedzieli, jaka forma reklamy idealnie będzie współgrać z naszymi celami i przełoży się na wysoką konwersję. Z kolei, w przypadku braku wyników zasugeruje zmianę słów kluczowych, czy form reklamy na takie, które przyniosą efekty.

Nie jest to jednak opcja bez wad. Chociaż wiele agencji oferuje dobrej jakości usługi to nawet w najlepszej agencji nie możemy być pewni kto będzie opiekował się naszą kampanią. Kampania może zostać przydzielona doświadczonemu specjaliście, jak też stażyście, który będzie się uczył na naszym budżecie. Warto na to uważać szczególnie, gdy nie mamy budżetu, który sprawia, że jesteśmy priorytetowym klientem agencji. Nie możemy wtedy liczyć na priorytetowe traktowanie, a to może sprawić, że nasza kampania nie będzie pod tak dobrą opieką, jak byśmy tego oczekiwali.

Specjalista Google Ads — czy to wystarczy?

Kiedy chcemy oddać nasze reklamy w dobre ręce to bardzo często warto postawić na specjalistę Google Ads np. Grzegorza Czajkowskiego, który jako freelancer zajmie się naszą kampanią, w miejsce usług agencji marketingowej. Szczególną zaletą tego rozwiązania jest bezpośredni kontakt z konkretną osobą, która zrozumie nasze potrzeby i stworzy dla nas kampanię.

Możemy mieć pewność, że specjaliście zajmującemu się kampanią będzie zależeń na współpracy z nami – w końcu od tej współpracy będzie zależeć jego pensja. Doświadczony specjalista bardzo często oferuje lepszy poziom usług niż agencja i jest to dobry wybór szczególnie dla klientów o średnich budżetach marketingowych (kilka – kilkanaście tysięcy), którzy szukają solidnej kampanii w dobrej cenie.

W przypadku, gdy nasz biznes to niewielka, lokalna firma, a nasz konkurencja nie jest silna (np. używa tylko tradycyjnej gazety jako formy marketingu), również warto sięgnąć po pomoc samodzielnego specjalisty. Taka kampania nie wymaga dużego nadzoru, a dobrane do niej frazy kluczowe są nieliczne. Podobnie, gdy dysponujemy małym budżetem reklamowym (np. kilkaset złotych na miesiąc), pomoc specjalisty ds. Google Ads może okazać się nieoceniona. Dzięki niedużej pracy będzie on w stanie ustawić kampanię, skrojoną pod Twoje potrzeby, bez wielkiego wysiłku i kosztów. A dzięki elastyczności możesz ustalić sposób rozliczeń, który będzie satysfakcjonował obie strony.

Na co zwrócić uwagę?

Wyznaczenie celów, które osiągniemy dzięki Google Ads jest kluczowe przy tworzeniu kampanii, ponieważ determinuje to jaki rodzaj reklam będzie najlepiej nam sprzyjał. Innym podstawowym czynnikiem jest określeniu grupy docelowej osób, którzy ostatecznie mogą zostać naszymi konsumentami. Te dane pozwolą na stworzenie kampanii Google Ads, która przyniesie zamierzone rezultaty i daje pewność, że nie wyrzucamy pieniędzy w błoto.

Przy wyborze agencji, czy samodzielnego specjalisty warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jedną z nich jest certyfikacja, Google wydaje specjalistom certyfikat, który stanowi potwierdzenie nabytej przez nich wiedzy, co może przydać się przy wyborze specjalisty. Dodatkowym elementem może być status Partnera Google, co przekłada się na udokumentowane sukcesy w kampaniach Google Ads. Kolejnym czynnikiem jest doświadczenie, które warto prześledzić, w zależności od wielkości kampanii. Daje to obraz tego, czy wybrana agencja lub specjalista potrafi w odpowiedni sposób zarządzać budżetem w odniesieniu do skali kampanii i czy udaje się im osiągnąć zamierzone cele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *