Często popełniane błędy w social mediach.

Media społecznościowe są nieodłącznym elementem naszej codzienności. Z powodzeniem wykorzystują to różnej maści firmy aby sprzedawać swoje usługi i produkty. Jest to dodatkowo świetne miejsce do komunikacji z potencjalnymi odbiorcami, dlatego też warto prowadzić fanpage swojej firmy. Często zatem prowadzi go niewykwalifikowany pracownik lub właściciel firmy. Jakie często błędy są popełniane w trakcie prowadzenia social media?

Brak planu

Posty wrzucane są nieco z przypadku, przy okazji. Nie ma w tym żadnej strategii ani konkretnego planu. A wystarczy zastanowić się przynajmniej na najbliższy tydzień czy dwa jakie posty możemy wrzucić, czym zainteresujemy odbiorców, co sprawi że zaangażują się nieco w nasz komunikat lub zaciekawi ich to na tyle, aby wykonać jakąś akcję.

Niedopasowana grupa docelowa

Jeśli chcemy sprzedawać wszystkim to niestety możemy nie sprzedać nikomu. Często błędnym założeniem jest, że nasza firma nie ma grupy docelowej, że przecież każdy może zostać klientem. Puszczamy ogólne komunikaty sztampowym językiem, z którymi nikt nie jest w stanie się zidentyfikować. Wystarczyłoby wytypować taką grupę, np. na podstawie historycznych zamówień – kto częściej kupuje, kobiety czy mężczyźni, starsi czy młodsi, wykształceni czy niekoniecznie, itd. Na podstawie tego możemy dopasować język, treści czy całą strategię.

Nieatrakcyjne grafiki

Nie każdy urodził się grafikiem i posiada specjalne zdolności w Photoshopie. Jednak prowadzenie fanpage wymaga pójścia na pewne ustępstwa lub kompromisy. Oznacza to, że albo nauczymy się przynajmniej podstaw albo zlecimy projektowanie na zewnątrz (np. freelancerowi). Brzydkie, niewyraźne, krzywe i niedopasowane grafiki czy zdjęcia będą jedynie odstraszać od naszych social mediów.

Ilość

Zbytnia przesada we wrzucaniu treści nie jest dobra. Spamowane kilkoma wpisami dziennie będzie miało odwrotny skutek. Tutaj warto wrócić do punktu pierwszego czyli stworzenia planu i trzymania się go w ujęciu tygodniowym lub nawet i miesięcznym. Z drugiej strony jeden post na pół roku również nie świadczy o nas za dobrze. Komunikacja powinna być swobodna, naturalna, niewymuszona. Pomyśl o tym, jakbyś sam był odbiorcą tych treści.

Jeśli czytając to myślisz sobie, że popełniasz wszystkie te błędy, ale ciężko będzie Ci zmienić podejście, np. z braku czasu – może warto poszukać szkolenia lub konsultacji? Przykładowo Agencja Social Media będzie w stanie pomóc określić błędy, wskazać rozwiązania i wesprze w tworzeniu planu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *