Każda firma, nawet małych rozmiarów, podczas rozpoczynania działalności gospodarczej musi uwzględniać szeroki zakres praw, norm, standardów oraz różnorodnych pochodnych tych legislacji. Choć nie wszystkie małe przedsiębiorstwa korzystają z zewnętrznej, profesjonalnej pomocy prawnej, mogłaby się ona wiązać ze znaczącymi korzyściami — zarówno pod względem merytorycznym, jak i finansowym.
Na czym polega obsługa prawna dla przedsiębiorstw?
Jest to kompleksowa i przekrojowa usługa, świadczona przez wykwalifikowanych specjalistów w konkretnych dziedzinach prawa. Dzięki skorzystaniu z zewnętrznej pomocy prawnej, firma nie musi już delegować środków na głębokie szkolenia pracownicze — może skupić się na swoim core business, czyli tych aspektach działalności, które są dla niej kluczowe. Oprócz tego, nie musi przejmować się zgodnością wewnętrznych procedur z aktualnym stanem prawnym — cykliczne sprawdzanie dziennika ustaw oraz innych publikacji legislacyjnych staje się obowiązkiem doświadczonych ekspertów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem https://www.tgc.eu/obsluga-prawna-firm.
Jaki jest zakres usług wchodzących w skład obsługi prawnej?
Obsługą prawną dla małych przedsiębiorstw objęte są wszystkie dziedziny legislacji, które istotne są z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej. Obejmują one m.in. prawo spółek, ogólne prawo gospodarcze, audyt prawny, analiza due dilligence, a także postępowania sporne i arbitrażowe. Dzięki takiemu wsparciu, przedsiębiorstwo otrzyma dane pomocne przy sporządzaniu umów i innego rodzaju dokumentacji, przeprowadzaniu transakcji typu M&A, a także prowadzeniu wszelkich negocjacji. Jednak najistotniejszym działem przepisów dla każdego przedsiębiorstwa jest prawo pracy — ono również objęte jest wszechstronnym doradztwem.
Na czym polega obsługa prawna w kontekście prawa pracy?
Obejmuje ona wszystkie jego aspekty, przede wszystkim dostarczając aktualnej, merytorycznej wiedzy na następujące tematy:
- Polityka zatrudnieniowa — opracowywanie strategii zatrudniania, a także redukcji etatów,
- Regulacje wewnętrzne — regulaminy pracy i wynagrodzeń, procedury bezpieczeństwa,
- Inne aspekty działalności — kontakty ze związkami zawodowymi, tajemnica przedsiębiorstwa, audyty proceduralne i dokumentacyjne.
Więcej szczegółów na temat wymienionych powyżej aspektów znajduje się na stronie internetowej https://www.tgc.eu/prawo-pracy. Łatwo dojść do wniosku, że korzystanie z pomocy prawnej nie stanowi wyłącznie kosztów, lecz inwestycję w prawidłowy rozwój firmy.