Czym są materiały POS?

W dobie rosnącej konkurencji jedynym sposobem na zyskanie i zatrzymanie klientów jest skuteczna reklama. Materiały POS to forma promocji, która od pewnego czasu cieszy się sporym zainteresowaniem. Są to różnego typu nośniki fizyczne, rozmieszczane w sklepach lub lokalach usługowych. Dowiedz się, czym się charakteryzują oraz jak zwracają uwagę odbiorców.

Zalety i wady – jaka jest rola materiałów POS?

Materiały POS, jak każda forma reklamy, mają przede wszystkim zwiększyć sprzedaż towarów lub usług proponowanych przez firmę. Umieszczane są one w miejscu, w którym klienci podejmują decyzje zakupowe, dlatego powodują impulsywne dobieranie artykułów do koszyka. Nośniki POS nie należą do najbardziej wytrzymałych, przez co mogą się szybko zużyć. Ich cena jest jednak na tyle atrakcyjna, że nadal pozostają rozsądną inwestycją. Częste wymiany sprawiają, że zawieszki i wystawki pozostają atrakcyjne wizualnie, dzięki czemu cały czas przyciągają uwagę klientów.

Estetycznie zaprojektowana ekspozycja zwiększa szanse, że klient wybierze produkt danej marki. Dlatego warto zainwestować w ciekawe systemy wystawiennicze, które oferuje agencja Happy Island. Doświadczeni specjaliści zadbają o to, aby wybrana forma reklamy była idealnie dopasowana do potrzeb firmy, a także do wielkości pomieszczeń.

Jakie są rodzaje materiałów Point of Sale?

Niestety nie ma jednego oficjalnego podziału materiałów reklamowych POS. Firmy używają różnych nazw i kategorii dla tych samych produktów. Jest to spowodowane zazwyczaj obszarem działalności danego przedsiębiorstwa, ale może powodować nieporozumienia. W każdej branży systemy wystawiennicze będą się od siebie różnić funkcją. Dlatego istnieje bardzo ogólny sposób rozróżniania poszczególnych nośników, który może okazać się pomocny w wyborze odpowiedniej reklamy towaru.

  • Materiały przeznaczone na ladę – podajniki na ulotki lub wizytówki, małe standy z grafikami i sloganami, które mają zachęcić do zakupu.
  • Materiały przeznaczone na półki – zawieszki, nakładki, wypełniacze, taśmy reklamowe oraz wobblery.
  • Materiały przeznaczone na sufit – wiszące hangery, duże flagi i plakaty, które mają przyciągnąć uwagę klientów.
  • Materiały przeznaczone na podłogę – potykacze, stojaki, stoiska prezentacyjne i degustacyjne, ścianki reklamowe oraz naklejki podłogowe.

Jak dobrze wykorzystać materiały POS?

Miejscami, w których materiały POS można spotkać najczęściej, są oczywiście sklepy. Zarówno wielkie markety, jak i osiedlowe dyskonty spożywcze korzystają z tej formy reklamy, gdyż jest to jeden z najlepszych sposobów na zachęcenie klientów do zakupu. Zawieszki, plakaty czy specjalne stoiska prezentacyjne powinno się stawiać przede wszystkim obok wystawek promocyjnych lub półek z towarami szybko zbywalnymi. Bardzo ważne jest jednak, aby nie przesadzać z ilością tego typu materiałów. Zbyt duże nagromadzenie komunikatów spowoduje chaos, który zniechęci klientów.

W niektórych przypadkach materiały POS to jedna z niewielu lub nawet jedyna legalna forma reklamy. Regulacje prawne uniemożliwiają promowanie niektórych produktów w telewizji czy na ulicznych banerach. W takiej sytuacji zainwestowanie w odpowiednią wystawę może być bardzo opłacalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *