Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych i najbardziej efektywnych działań marketingowych w sieci, które pozwala na nawiązanie bliskiej i wyrównanej walki z największą konkurencją w wybranej branży w internecie. A jest o co walczyć. Internauci z reguły znajdują odpowiedź na swoje pytanie wpisane w pole wyszukiwania w Google już na pierwszej stronie i rzadko zaglądają jeszcze głębiej. Każda witryna dostępna dla robotów Google ma przypisaną pozycję, którą na szczęście da się poprawić, wykorzystując w tym celu zabieg pozycjonowania. Proces ten jest trudny, skomplikowany i wieloetapowy, zapewnia jednak wysoką wydajność. Jednym z nich jest audyt SEO.
Czym jest pozycjonowanie? Trzy kroki do sukcesu
Pozycjonowanie to działanie wieloetapowe i długofalowe, które w praktyce zostało podzielone na trzy etapy. Każdy z nich jest tak samo istotny w kwestii rezultatów i żadnego z nich nie można pominąć. Pierwszym jest audyt SEO, drugim działania on-site, a trzecim działania off-site. Audytem zajmiemy się w kolejnym akapicie.
W działaniach on-site chodzi o praktyczne zmodyfikowanie kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby spełnił wszelkie rygorystyczne wymagania ze strony algorytmu wyszukiwarki Google. Programiści muszą usunąć wszelkie zbędne wtyczki i dodatki, zmienić wygląd strony i sposób jej obsługi, kolejno UI oraz UX, a także zadbać o usunięcie wszelkich błędów, które mogą pogorszyć efekty indeksacji przez algorytm Google. Łącznie kroków może być nawet kilkaset.
W etapie off-site tak naprawdę chodzi wyłącznie o zbudowanie jak największej bazy backlinków, które prowadzą do Twojej witryny. Dlaczego to działanie jest aż tak istotne? Algorytm Google preferuje witryny o dobrej reputacji, dlatego w górnej części listingu i na samej górze prezentuje strony godne zaufania i znane w sieci. Uznaje, że im bardziej jest rozpowszechniona, tym także bardziej godna zaufania. Warto umieścić hiperłącza
Charakterystyka audytu SEO – dlaczego jest aż tak ważny?
Audyt SEO jest przez wielu pozycjonerów oceniany jako najważniejszy i nie bez powodu w wielu firmach jego przeprowadzenie to priorytet jeszcze przed rozpoczęciem działań on-site i off-site. Audyt to dogłębna i niezwykle dokładna analiza całej witryny, która umożliwia zapoznanie się z ilością pracy do wykonania i pozwala na stworzenie planu kolejnych działań. W efekcie agencja SEO może przygotować strategię oraz plan działania na najbliższe tygodnie lub miesiące, a przedsiębiorca (klient) może uzyskać dzięki temu cenę za usługi. Większość agencji SEO przeprowadza audyt jeszcze przed podjęciem współpracy, część z nich robi to za darmo w celu pokazania klientowi obecnej sytuacji.
W audycie SEO należy sprawdzić frazy kluczowe, obsługę witryny i jej szablon, szybkość działania, hierarchię nagłówków, stan indeksacji, dostęp do plików robotx.txt i innych, błędy 3xx i 4xx, a także setki innych parametrów, które mają wpływ na dalsze pozycjonowanie. Każda agencja powinna przeprowadzić audyt jeszcze przed opracowaniem kampanii. Wystrzegaj się firm, które nie planują jej realizacji.
Zdjęcie: pixabay.com