Promocja firmy dająca natychmiastowe rezultaty jest pożądana przez wielu przedsiębiorców. Dzięki GoogleAds można zbudować wizerunek swojej firmy i skutecznie podnieść jej wartość w oczach potencjalnych klientów. Możesz zrobić to z nami!
Na czym polega kampania reklamowa w Google?
System promocji strony internetowej lub określonego produktu przebiega według ściśle określonych reguł. To, ile kosztuje kampania Google Ads, określane jest na podstawie wielu czynników, o których będzie mowa poniżej. Wyświetlanie treści odbywa się nie tylko poprzez wyszukiwarkę, ale również ponad 2 miliony witryn współpracujących z Google. Może chodzić np. o takie platformy jak YouTube czy Gmail. Ruch w tych miejscach jest ogromny i generowany jest przez potencjalnych klientów różnych firm.
Jakie są metody promocji w Google?
Tekst reklamowy
Pierwsza z nich to wyświetlanie określonych tekstów. Znajdują się one zawsze powyżej innych wyników wyszukiwania i zawierają najpotrzebniejsze frazy poszukiwane przez klientów. Najczęściej zbudowane są z niewielkiej ilości tekstu reklamowego, większego nagłówka i podlinkowanych stron, które przekierowują w określone przez Reklamodawcę miejsca. Wyświetlają się na podstawie słów kluczowych, które wybierane są na początku kampanii reklamowej. Na to, ile kosztuje kampania Google Ads w tym konkretnym przypadku, ma wpływ konkurencyjność fraz, liczba kliknięć, czy przedział czasowy pojawiania się oferty.
Reklamy typu PLA
To promocja konkretnej oferty bazująca na zdjęciu produktu, przedstawieniu jego ceny i udostępnieniu nazwy oraz adresu sklepu internetowego. Chociaż nie działają w oparciu o frazy kluczowe, muszą być odpowiednio skorelowane z zapytaniem użytkownika. Są generowane na podstawie skojarzeń i bardzo mocno oddziałują na potencjalnych klientów ze względu na ich wizualny charakter. Świetnie nadają się dla tych, którzy prowadzą mniej konkurencyjny biznes z unikalnym produktem.
„Tylko połączenie”
To model reklamy przystosowanej na urządzenia przenośne, głównie smartfony. Ich charakterystyczną cechą jest obecność niebieskiej słuchawki, która informuje o możliwości wykonania połączenia. Kliknięcie na nią powoduje wybranie określonego numeru i nie przekierowuje na stronę Reklamodawcy. Świetnie sprawdzają się w momencie potrzeby nawiązania natychmiastowego kontaktu.
Jak rozliczać kampanię Google Ads?
Platforma oferuje różne sposoby realizacji zamówień i możliwości ich opłacania. Przedsiębiorcy chcą jednak wiedzieć, ile kosztuje kampania Google Ads i jak mogą uregulować inwestycję. Jednym ze sposobów jest przelanie określonej sumy przed rozpoczęciem procesu, który będzie trwał do wyczerpania środków. Istnieje również możliwość obciążania konta przez Google według określonego budżetu. Inną możliwością, dostępną szczególnie dla dużych Reklamodawców jest kredyt Google.
Warto pamiętać, że Google Ads to narzędzie pozwalające na uzyskanie natychmiastowego ruchu na stronie internetowej. W ten sposób oczekiwanie na rezultat jest zdecydowanie krótsze i pozwala na osiągnięcie określonych wyników sprzedażowych szybciej. Dobrze jest rozważyć możliwość generowania takich reklam w przypadku własnej firmy.