Druk banerów – na co zwracać uwagę?

Banery reklamowe najczęściej są drukowane przez mniejsze firmy albo indywidualnych przedsiębiorców. Umiejscowienie banera przy ulicach, ruchliwych drogach jest skutecznym sposobem na zdobycie dużej ilości nowych klientów. Ze względu na to, że tego typu druki są fajnym pomysłem na promocje produktów i usług cieszą się one popularnością.

Kto się zajmuje drukiem banerów?

Daną dziedziną zajmują się poszczególne firmy, które dysponują odpowiednimi narzędziami umożliwiającymi druk wielkoformatowy. Zazwyczaj takie firmy poza usługami drukarskimi oferują pomoc w zaprojektowaniu banera, omówienia kolorystyki i innych ważnych drobiazgów. Oczywiście, taki baner powstaje najpierw jako ilustracja komputerowa, później jest omawiana z klientem, a dopiero potem drukowana i wysyłana do klienta. Niektóre firmy mogą również udzielić porad odnośnie lokalizacji ekspozycji banera, a także jego montażu.

Nie zawsze jest tak, że od podstaw musimy sami wymyślać cały projekt banera. Można zlecić to profesjonalistom, a stworzą prostą i przemawiającą do ludzi reklamę Twojej firmy.

Umieścić gotowy baner można na płocie albo ścianie budynku. Nie jest to skomplikowany proces, a więc z łatwością poradzisz sobie z zawieszeniem banera samodzielnie!

Technologia druku

Druk banerów wielkiego formatu wymaga wykorzystania dużych maszyn pod nazwą ploteria solwentowe. Ploteria mogą mieć różną szerokość dopasowaną do podłoża, na którym powstanie druk. Zamiast tuszu do maszyn wykorzystywany jest kolorowy rozpuszczalnik. Gotowy baner potrzebuje chwile czasu, by mógł wyschnąć. Następnie można przechodzić do obróbki końcowej. Obróbka końcowa polega na wyrównaniu krawędzi banera. Ważne jest, aby zostawić kilka centymetrów wolnego materiału, który zostanie przygrzany w celu wzmocnienia brzegów. Na powstałych zgrzewach montuje się metalowe oczka, na które później będzie zamocowany baner.

Koszty druku banerów

Jeżeli komuś się wydaję, że koszty wykonania banera reklamowego są zbyt wysokie, powinien porównać je z przyszłymi zyskami. Dany typ promocji jest sprawdzony i skuteczny, a więc jest duża szansa na to, że koszty te się zwrócą.

Cena banerów zależy od wielu aspektów. Po pierwsze, od materiału, na którym będzie wykonany druk. Wielkość banera też jest brana pod uwagę – im większy baner, tym mniejsza cena za m2. A więc koszty zaczynają się od około 20 zł/m2 i sięgają nawet 70 zł/m2. Drukiem banerów w korzystnych cenach zajmuje się między innymi drukarnia internetowa JKB Print.

Warto jednak pamiętać, że cena może się wahać również ze względu na jakość druku, czyli rozdzielczość. Co więcej, stopień rozbudowania projektu banera też ma swój wpływ na konieczną kwotę. Kolorystyczny baner wykonany ze zdjęciami i tekstem może kosztować więcej, niż standardowy, wydrukowany na białym tle tekstem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *