Jak program lojalnościowy zwiększa sprzedaż?

Zadaniem programu lojalnościowego jest zatrzymanie konsumenta przy określonym produkcie lub też marce. Aby było to możliwe, konieczne jest zwiększenie jego poziomu zaangażowania. Wszystkie firmy, które chcą się rozwijać powinny skupiać swoje działania marketingowe właśnie na takich celach. W przeciwnym razie klienci będą odchodzili do konkurencji, czego nikt przecież nie chce. Czym są programy lojalnościowe? Jakimi korzyściami się cechują? Jakie są najpopularniejsze akcje tego typu w naszym kraju? Przekonajmy się!

Co to jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to swoistego rodzaju działanie marketingowe, które cechuje się swoją długoterminowością. Celem takich czynności jest wzmocnienie relacji klientów z firmą, a także próba pozyskania nowych, co na każdym rynku jest niezwykle istotne. Programy lojalnościowe to nic innego jak pewna nagroda dla osób, które są wiernymi klientami. Firma docenia ich zasługi, to, że kupują dany produkt, a wartość ich koszyka przekracza określoną średnią. Oczywiste jest to, że typów działań marketingowych jest wiele, jednak system lojalnościowy charakteryzuje się jedną wielką zaletą. Nie wymaga on od danego przedsiębiorstwa dużych nakładów, które w wielu wypadkach są bardzo kosztowne.

Jakie korzyści zapewnia program motywacyjny?

Programy lojalnościowe dla firm to coś, co zapewni klientowi poczucie wygranej. Konsument będzie chciał robić zakupy w danej sieci, aby poczuć się wynagrodzonym. Zdaje sobie sprawę z tego, że bycie stałym bywalcem w konkretnym sklepie będzie wiązało się z określoną nagrodą. Firmy zachęcają do zakupu określonych produktów poprzez promocje lub też zniżki dostępne poprzez łączenie zakupów. Jakie korzyści mają z tego same przedsiębiorstwa? To niezwykle proste, większe zakupy to większy zarobek dla sieci. W związku z tym program b2b to bardzo korzystne rozwiązanie zarówno dla samej firmy, jak i wszystkich klientów.

Najlepsze systemy lojalnościowe w Polsce – co warto wiedzieć?

  • Payback. W naszym kraju Payback dostępny jest już od 2009 roku. Jest to niemiecki program, który swoim klientom pozwala zarówno na korzystanie z karty, plastikowej, jak i samej aplikacji. Osoby, które biorą w nim, udział mogą zbierać punkty za zakupy w określonych sklepach. W późniejszym czasie, kiedy zbiorą ich określoną ilość, będą mogli wykorzystać je na zakupy lub też konkretne nagrody.
  • Moja biedronka. Program lojalnościowy ten został uruchomiony w 2016 roku. Osoby do niego należącą mają do swojej dyspozycji specjalną kartę, które muszą okazać w czasie zakupów. Dzięki temu są one upoważnione do specjalnych zniżek, na które nie mogą liczyć inni klienci.
  • Klub Rossman. Klub Rossman to rozwiązanie, które dostępne jest w aplikacji mobilnej. Działa podobnie jak Moja Biedronka, a jego członkowie otrzymują określone rabaty. W samej aplikacji możliwe jest także zrobienie listy zakupów, czy zamówienie konkretnych produktów.

Bardzo podobnych programów lojalnościowych nie brakuje, a ich popularność tylko i wyłącznie potwierdza to, że są korzystne zarówno dla firm, jak i wszystkich klientów, którzy z nich korzystają.

Jak program lojalnościowy zwiększa sprzedaż?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *