Jak sprawić, żeby wysyłane oferty handlowe nie trafiały do SPAMU?

E-mail marketing jest w dzisiejszych czasach jednym z częściej wybieranych sposobów docierania z ofertą do klienta. Ma on jednak swoje wady i zalety. Zaletą jest na pewno to, że informacja jest celowa – dociera faktycznie tam, gdzie ma szansę zadziałać, czyli do potencjalnego klienta. Z drugiej jednak strony obecnie coraz częściej wiadomości takie po prostu trafiają do spamu i nikt ich nigdy nie czyta. Co można zrobić, by temu zapobiec?

Kiedy mail trafia do spamu?

Zasadniczo powody, dla których maile trafiają do spamu, dzielą się na dwie, główne kategorie. Po pierwsze z powodu filtrów spamu, które używane są przez dostawcę poczty elektronicznej. Przede wszystkim warto wiedzieć, że filtry takie nastawione są na pewne specyficzne słowa, to jest takie, które sugerują, że wiadomość ma treść agresywnie marketingową. Słów takich jak: promocja, kup teraz, darmowy, oferta specjalna należy po prostu unikać. Filtry spamu wyczulone są również na sposób formatowania HTML wiadomości. Maile zawierające dużą ilość plików multimedialnych, czy takie, których kod jest długi i skomplikowany, są zazwyczaj traktowane jak podejrzane i odrzucane automatycznie. Problemem jest także nieprawidłowe uwierzytelnienie poczty. Drugą kategorią są maile odrzucone przez samego odbiorcę i oznaczone przez niego jako spam. Najczęściej dzieje się tak, gdy klient nie wyrazi bezpośredniej zgody na odbieranie maili z ofertą, albo kiedy nie jest ona dobrze dobrana do jego potrzeb. Bez wątpienia kierowanie do potencjalnych klientów właściwie zatytułowanych, dobrze przemyślanych i uzupełnionych linkiem do zakończenia subskrypcji wiadomości jest najlepszą drogą do sukcesu.

Personalizacja maili do klientów

Wysyłka masowa bez spamu jest jednak jak najbardziej możliwa. Przede wszystkim maile muszą być spersonalizowane. Czasem wystarczy to, że nagłówek zaczyna się od imienia odbiorcy, ale zazwyczaj to jednak za mało. Aby personalizacja wiadomości była możliwa, koniecznie trzeba mieć jakąś wiedzę o klientach, to znaczy o tym, jakie konkretnie usługi, czy produkty mogą ich faktycznie zainteresować. Wiedza taka powinna być uzyskiwana już na etapie budowania bazy mailowej. Istnieją jednak skuteczne narzędzia, które pozwalają na uzyskanie informacji o tym, co dzieje się z przesyłaną przez nas pocztą, kiedy trafi już ona do skrzynki odbiorczej adresata.

Nowoczesne narzędzia do e-mail marketingu – co warto o nich wiedzieć?

Jednym z nowocześniejszych i bardziej polecanych narzędzi do e-mail marketingu, które pozwala na znacznie szerszą kontrolę nad wysyłaną do klientów pocztą, jest Sellizer. Co warto o nim wiedzieć? Jest to kompleksowa usługa wpierająca sprzedaż i marketing internetowy. Narzędzie Sellizer daje użytkownikowi dostęp do raportów na temat tego, co dzieje się z wiadomościami po ich wysłaniu. Dzięki niemu można dowiedzieć się na przykład, po jakim czasie odbiorcy czytają wiadomość, jak długo im to zajmuje i czy ląduje ona w spamie. Dzięki temu można modyfikować wysyłaną do siebie pocztę w taki sposób, by przyciągała ona większą uwagę. Jedną z ciekawszych, oferowanych funkcji są powiadomienia SMS w momencie, kiedy klient otworzy przesłaną mu ofertę, co może być najlepszym momentem do nawiązania dalszego kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *