Jak stworzyć logo firmy. Kilka praktycznych uwag.

Tworzenie logo firmy jest w całym procesie budowania świadomości marki , czynnością niezwykle istotną.Dobre logo powinno być jak wizualny kod, który gdy tylko pojawia się przed oczami konsumenta, zostaje automatycznie zinterpretowany a następnie zidentyfikowany z konkretną firmą. Jednak aby tak się stało. Logo musi zostać odpowiednio skonstruowane. A wcześniej odpowiednio przemyślane. Wyklarowany w głowie koncept, poddany operacjonalizacji i praktycznie ujęty powinien stać się z czasem rozpoznawalnym symbolem firmy.

Dlaczego logo firmy jest tak ważne?

Żyjemy w kulturze zdominowanej przez media audiowizualne. Graficzny znak przyćmiewa coraz częściej słowo pisane.Ludziom coraz bardziej się spieszy. Dysponujemy coraz mniejszą ilością wolnego czasu. Zabiegani, nie jesteśmy w stanie odpowiednio skupić się na zapisanych literach. A co dopiero odnaleźć ich sens czy w końcu zapamiętać. Owszem, chwytliwa nazwa z punktu widzenia nowoczesnego marketingu, wciąż jest istotna aczkolwiek nie ma się co oszukiwać, pomysłowy graficzny wzór jest inwestycją o wiele bardziej opłacalną. Taką, która zapewni firmie wymaganą rozpoznawalność.Logo powinno współgrać z generalnym charakterem wizualnym firmy. A nawet stać się jej źródłem.A więc kiedy grafika loga emanuje głęboką czerwienią, to generalny przekaz wizualny firmy powinien być spójny z naczelnym symbolem przedsiębiorstwa, czyli również emanować głęboką czerwienią

Tworzenie logo firmy – czym się kierować?

Projektowanie znaku graficznego firmy powinno być czynnością dokładnie przemyślaną. Liczy się tu intuicja, znajomość rynku a także zasad obowiązujących w świecie reklamy. Istotna jest również wiedza z zakresu psychologii marketingu i psychologii w ogóle, która pozwoli na stworzenie znaku bezwzględnie przyciągającego. Znak ten będący symbolem firmy, przykuje uwagę docelowego konsumenta i sprawi, że w celu zaspokojenia podświadomej potrzeby, sięgnie on po produkt naszej firmy.Dobrze zaprojektowane logo powinno być stosunkowo prostym znakiem wizualnym. Tak aby odbiorca przekazu nie zastanawiał się nad głębszym przekazem czy intencją, którą twórca zawarł bądź mógł zawrzeć w tym niepozornym komunikacie. Tutaj nie ma czasu na fachowe analizy czy dywagacje w stylu „co autor miał na myśli?”. Potencjalny klient ma zostać bez reszty wciągnięty i pozostawiony bez jakiejkolwiek możliwości zastanowienia. Dobre logo i jasny przekaz naszej firmy, klient powinien po prostu czuć.Kolejnym ważnym aspektem, który powinien wziąć pod uwagę, każdy twórca najważniejszego firmowego znaku, jest jego uniwersalność. Co to znaczy? Tylko tyle, że stworzony symbol powinien być kompatybilny z wieloma kanałami przekazu. Bowiem nigdy nie wiadomo czy owoc naszych projektów nie stanie się z czasem wyszytym na koszulce symbolem lub nie pojawi się na okładce poczytnego pisma.

Podsumowanie

Współczesny marketing pielęgnuje obecnie, wartość graficznego loga. I zresztą całkiem słusznie gdyż jest to wizualny kod, który pozwala firmie na zaistnienie w świadomości potencjalnego klienta. Prosty znak o uniwersalnym charakterze, któremu przyświeca równie prosta intencja- przyciągnięcie konsumenta. W czasie tworzenia projektu należy kierować się kilkoma zasadami. Otóż logo powinno być proste, uniwersalne. A twórca, zaznajomiony z podstawowymi aspektami psychologi i marketingu musi w miarę precyzyjnie zawrzeć w nim subtelny, przyciągający komunikat, który odbiorca zapamięta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *