Inwestycja w analitykę internetową daje solidne podstawy do efektywniejszego prowadzenia biznesu i zwiększenia poziomu sprzedaży. Narzędzia do analityki pozwalają dowiedzieć się więcej na temat użytkowników i sprawdzić, jakie zachowania ich cechują w sieci. Na tej podstawie można lepiej zarządzać wieloma zadaniami w firmie i zoptymalizować wydatki na marketing. Dowiedz się więcej o analityce internetowej.
1. Jakie zalety ma analityka internetowa?
2. Kto powinien zdecydować się na wdrożenie analityki internetowej?
Wdrożenie Google Analytics i innych narzędzi analitycznych jest możliwe nawet przy niewielkim budżecie. Wiele firm wciąż nie zdecydowało się na skorzystanie z usług tego typu, gdyż nie zna korzyści z nimi związanych. Jak wdrożyć analitykę internetową? Jakie korzyści można osiągnąć z jej zastosowania w swojej firmie? Dowiedz się więcej na ten temat.
Jakie zalety ma analityka internetowa?
Wdrożona analityka internetowa umożliwia sprawdzenie różnych parametrów dotyczących prowadzonych stron internetowych czy też innych produktów cyfrowych oraz użytkowników, którzy generują na nich ruch. W tym celu można korzystać zarówno z Google Search Console, jak i wykorzystać podstawowy kod Google Analytics. Na podstawie danych pozyskanych z pomocą obu narzędzi można uzyskać informacje np. o wieku i płci użytkowników, liczbie kliknięć w poszczególne kategorie menu na stronie www, czasie spędzonym na stronie i konwersji po przejściu określonej ścieżki. Narzędzia analityczne sprawdzają się również do sprawdzania skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych lub liczby zakupów dokonanych za pośrednictwem landing page’a.
Specjaliści zajmujący się analityką internetową mogą wygenerować raporty na każdy temat związany z produktem cyfrowym. Dzięki temu zebrane dane przedstawia się w sposób przejrzysty i czytelny, co ułatwia wyciąganie odpowiednich wniosków na temat ruchu na danej stronie i aktywności użytkowników.
Kto powinien zdecydować się na wdrożenie analityki internetowej?
Wdrożenie analityki internetowej powinno zainteresować specjalistów od działań marketingowych, którym zależy na maksymalnej skuteczności i zadowoleniu klientów. Dodatkowo analityka powinna być wykorzystywana w sklepach online, które chcą uzyskać stabilną pozycję na rynku i zachęcić klientów do regularnego korzystania z ich oferty. Dane z narzędzi do analityki ułatwiają również wprowadzenie modyfikacji w dotychczasowej strategii marketingowej, jeśli dotychczasowe działania okażą się nieskuteczne.
Przeczytaj więcej na https://webmetric.com/oferta/analityka-internetowa/