Pozycjonowanie stron internetowych w 6 krokach

Pozycjonowanie stron internetowych to długi proces składający się z wielu etapów. Jak przeprowadzić go krok po kroku? Tego dowiesz się z lektury poniższego artykułu, w którym podajemy schemat działań zmierzających do wprowadzenia witryny na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszym krokiem, od którego w dużej mierze zależą kolejne etapy pozycjonowania, jest wybór słów kluczowych. Jak optymalnie dobierać frazy? Przede wszystkim kierując się ich:

  • dopasowaniem do tematyki witryny,
  • konkurencyjnością, a tym samym trudnością,
  • kosztami, z jakimi wiąże się pozycjonowanie (m.in. inwestycje w treści, optymalizacja SEO strony, pozyskanie odnośników zewnętrznych).

Słowa kluczowe muszą być jak najlepiej dobrane do strony, tak aby odzwierciedlały jej tematykę. Użytkownicy, którzy wpisują je w wyszukiwarkę, na wyświetlonych w rankingu witrynach, powinni znaleźć odpowiedzi na interesujące ich pytania Dopasowanie to podstawa, jednak równie ważna jest konkurencyjność wybranych fraz.

Często lepiej zdecydować się na mniej ogólne, a co za tym idzie, mniej popularne słowa kluczowe. Wypozycjonowanie się na nie jest łatwiejsze i tańsze niż na ogólne frazy z ogromną konkurencją, które nie zawsze generują dużą sprzedaż. Przykładowo, w przypadku sklepu z butam, rozsądniejszym wyborem są słowa „internetowy sklep obuwniczy” niż znacznie popularniejsza fraza „buty”.

2. Optymalizacja witryny

Jeżeli wiesz, na jakie słowa kluczowe zamierzasz pozycjonować stronę internetową, możesz przejść do jej optymalizacji. Proces zaczyna się od analizy, a następnie dostosowania witryny do wymagań SEO. Obejmuje zarówno strukturę informacji jak i treści na stronie. Wykonując optymalizację pod kątem pozycjonowania strony internetowej, wiesz, że działania SEO przyniosą optymalne korzyści, a ich wyniki nie zostaną zakłócone przez nieumiejętnie zaprojektowaną witrynę.

3. Wypełnienie strony treścią

Niezależnie od tematyki witryny, postaraj się umieścić na niej dużą ilość wartościowych, tematycznych treści. Publikuj interesujące dla odbiorców treści w postaci:

  • poradników,
  • recenzji,
  • opinii,
  • ciekawostek.

W ramach strony firmowej możesz udostępnić np. blog dotyczący Twojej branży, budując w ten sposób wartość witryny i zyskując zaufanie Google oraz innych wyszukiwarek internetowych. Jednocześnie kształtujesz pozytywny wizerunek wśród odbiorców, którzy na podstawie publikowanych treści widzą, że Ty lub Twoja firma jesteście fachowcami w danym temacie.

4. Analiza konkurencji

Chcąc dogonić lub prześcignąć konkurencję, trzeba wiedzieć, jakimi zasobami dysponuje i jak jest „silna”. Brak tych informacji oznacza działanie po omacku, bez jasno wytyczonego celu i określonej drogi, która prowadzi do sukcesu. Od „siły” rywalizujących z Tobą witryn zależy również budżet, jaki przeznaczysz na pozycjonowanie strony internetowej. W celu analizy konkurencji możesz wykorzystać płatne narzędzia SEO, takie jak:

  • Senuto,
  • Semstorm,
  • Ahrefs,
  • MajesticSeo,
  • SiteMeans,
  • SurferSEO.

 Analiza konkurencji w SEO

5. Pozyskiwanie linków

Czas na przejście do właściwych działań, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, czyli pozyskiwanie odnośników. Od ich liczby, dopasowania tematycznego, popularności i oceny przez wyszukiwarkę w dużej mierze zależy widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Kluczowe jest pozyskiwanie linków ze stron z wartościową i dopasowaną tematycznie treścią, które są odwiedzane przez wielu użytkowników, cieszą się dużą popularnością i od lat są dostępne w internacie.

6. Mierzenie efektów i walidacja działań

Aby wiedzieć, czy realizowana strategia jest skuteczna i nie wymaga wprowadzenia zmian, niezbędna jest ocena jej efektów, do której z kolei potrzebne są informacje na temat:

  • ruchu na stronie,
  • zachowania użytkowników,
  • konwersji.

Uzyskasz je za darmo za pośrednictwem Google Analytics i Search Console, a odpłatnie dzięki aplikacjom wspierającym monitoring pozycji i analizę SEO.

Efektywne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przemyślanego i dobrze zaplanowanego działania. Powyższy schemat będzie pomocny przy wdrażaniu kolejnych etapów optymalizacji i zwiększaniu szans na skuteczność prowadzonych kampanii.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *