Przewodnik po logach mediów społecznościowych

Media społecznościowe obecne są w naszym życiu, niezależnie czy tego chcemy, czy nie. Niemalże pod każdym artykułem, jaki czytamy w internecie znaleźć możemy charakterystyczne ikonki – logo najpopularniejszych platform. Każdy z użytkowników doskonale wie, jaka jest ich rola i co stanie się kiedy zdecydujemy się kliknąć jedną z nich.

Wprowadzenie logo mediów społecznościowych na stronę swojej firmy czy bloga pozwala na realizowanie strategii marketingowych. Przed rozpoczęciem używania ikon, warto zapoznać się z warunkami prawnymi, jakimi objętymi są te zastrzeżone znaki, aby niepotrzebnie nie wpaść w kłopoty. Postaramy się omówić wszystkie sprawdzone metody legalnego wykorzystywania logo, a także przedstawić zalety korzystania i umieszczania ich na swoich stronach.

Facebook czy Instagram stały się nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej. Regularne umieszczanie postów pozwala na utrzymanie kontaktu z potencjalnymi klientami i nawiązanie pewnego rodzaju więzi. Warto więc dodać ikonę mediów społecznościowych do swojej strony internetowej. Ułatwi to znalezienie firmy w sieci i zwiększenie liczy obserwujących, co może bezpośrednio przełożyć się na wypracowanie zysków. Wiele osób decyduje się na umieszczenie logo nie tylko na witrynie internetowej, stopce mailowej czy elektronicznej wizytówce, ale na wydrukowanie ich na fizycznych materiałach marketingowych, jak wizytówki, plakaty czy zaproszenia. Podpięcie hiperłącza w przypadku formy elektronicznej lub dokładnego namiaru w formie papierowej pozwala klientom na łatwe dotarcie do profilu naszej firmy. Użycie ikon mediów społecznościowych znacznie poprawia czytelność naszej strony. Intuicyjne logo nie tylko schludnie prezentuje się na stronie, ale również jest znacznie przyjemniejsze w odbiorze niż wyskakujące okienka z prośbą o subskrypcję.

Zyskaj rozpoznawalność w sieci

Dobrym sposobem na rozpoznawalność jest stworzenie logo firmy, które będzie dobrze oddawało tematykę branży, w jakiej działamy. Dzięki możliwościom, jakie daje nam Internet, możesz użyć narzędzia do tworzenia logo i tym samym ograniczyć wydatki. Koszt zamówienia logo firmy u profesjonalisty to często wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Dzięki generatorowi możesz znacznie taniej zyskać unikalną grafikę dla Twojej firmy. Logo znacznie podnosi profesjonalizm działalności, a w połączeniu z aktywnym prowadzeniem mediów społecznościowych znacznie zwiększa zasięgi.

Jak dodać logo do swojej strony?

W przypadku własnego logo, do którego mamy wszelkie prawa, dodanie grafiki na własną stronę jest formalnością. Nieco inaczej sprawa wygląda, gdy chcemy dodać logo mediów społecznościowych. Aby móc użyć zastrzeżonych ikon konkretnych platform, musimy zachować procedury określone przez właścicieli mediów.

Facebook

Zatwierdzone pliki logo Facebook’a można bezpłatnie pobrać z Centrum Zasobów Marki. Warto wspomnieć, że logo musimy dodać w formie, jaką pobraliśmy. Nie możemy więc w żaden sposób modyfikować grafiki, tworzyć z jej użyciem grafik, zmieniać rozmiaru czy koloru. Wyjątkiem jest użycie czarno – białej wersji logo, w przypadku, jeśli przez ograniczenia techniczne nie możemy wykorzystać naturalnych kolorów logo.

Instagram

Logo Instagrama pobrać możemy z zakładki Zasoby znajdującej się w Centrum Zasobów Marki. Dostępna jest zarówno wersja kolorowa, jak i czarno – biała, mamy także możliwość wyboru jednolitego koloru. Logo Instagrama nie możemy zmniejszać poniżej rozmiaru 29 x 29 pikseli, a w przypadku, gdy potrzebujemy logo w rozmiarach powyżej 8,5 x 11 cali do użytku publicznego, należy wystąpić do firmy z oficjalną prośbą.

What’s App

Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, tak i w przypadku What’s Appa, jedynie pobranie logo z oficjalnych zasobów firmy jest w pełni legalne. Należy w miarę możliwości używać oryginalnych kolorów zastosowanych w grafice, a użycie zielonego kwadratu dopuszczalne jest jedynie w odniesieniu do wersji aplikacji na systemach iOS.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *