Skuteczne narzędzia promocji brokera kinowego

Przygotowując kampanię reklamową, trzeba wziąć pod uwagę wiele zmiennych. Najlepiej zdecydować się na rozwiązania elastyczne, dające możliwości dostosowania przekazu do różnych grup docelowych. Dziś coraz większą rolę odgrywają reklamy w internecie i na portalach społecznościowych. Dostrzega się ich duże zalety właśnie jeśli idzie o możliwości dostosowania kampanii do odbiorców. Okazuje się, że wśród reklam „tradycyjnych” największe pole do popisu stwarza nam współpraca z brokerem kinowym. Dlaczego?

Reklama w kinie – nie tylko spot

Największą zaletą reklamy kinowej jest jej wielokanałowość. Możemy wzmacniać przekaz przygotowanego spotu wielokrotnie, wykorzystując przestrzeń całego budynku. Zlecając reklamę, mamy również wpływ na to, w jaki sposób będzie ona wyświetlana. Żeby lepiej zrozumieć możliwości marketingu kinowego, warto poznać narzędzia, którymi posługuje się broker kinowy.

Działania on-screen

Reklama on-screen to oczywiście emisja konkretnego spotu bezpośrednio przed seansem. W zależności od kina, możemy negocjować z brokerem emisję w konkretnym obiekcie lub w całej sieci. Jeśli kierujemy naszą reklamę do konkretnej grupy odbiorców, możemy zdecydować się na emisję spotów przed wybranymi filmami. Reklamując kosmetyki dla kobiet, lepiej wyświetlić spot przed komedią romantyczną niż thrillerem. Warto również pomyśleć o emisji spotu przed konkretnym tytułem, np. filmem animowanym albo hitem, który przyciągnie do kin tysiące ludzi.

Broker kinowy może też pozwolić nam na wybór miejsca w bloku dla naszej reklamy. W ten sposób unikniemy spotu konkurencji w tym samym pasmie lub reklamy produktu, przy którym nasza marka wypada niekorzystnie.

Reklama off-screen

Ale reklama kinowa to nie tylko wyświetlanie spotów przed seansem. Każdy gość kina już od przekroczenia progu poddawany jest oddziaływaniu reklamy. Często spoty wyświetlane są na plazmach przy kasach biletowych. Jeśli chcemy, by logo naszej marki klient zapamiętał na dłużej, warto pomyśleć o tym, by wydrukować je na biletach. Po ustaleniach z brokerem możemy sprawić, że do każdego biletu widzowie otrzymają przygotowany przez nas materiał reklamowy (np. ulotkę). Duże pole do działań marketingowych stwarza również przestrzeń kina. Możemy wykupić reklamę na naklejkach podłogowych, różnego formatu standy i roll-upy. Kiedy wprowadzamy nowy produkt i chcemy znaleźć potencjalnych klientów, warto zatrudnić również hostessy lub przygotować ekspozycje produktowe.

W zależności od budżetu o potrzeb kampanii, reklama kinowa może być najlepszym ze wszystkich dostępnych rozwiązań. Dzięki zastosowaniu różnych form reklamowych, możemy wzmacniać przekaz oddziałując na różne zmysły gości kina. Wielokrotnie powtarzamy przekaz kampanii, pokazujemy naszą identyfikację wizualną, docieramy do świadomości potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę pozytywne emocje, które towarzyszą przybywającym na seans, możemy mieć pewność, że reklama będzie skuteczna, a skojarzenia z naszą marką – wyłącznie pozytywne.