Strategie link buildingu dla zwiększenia autorytetu strony

Każda skuteczna strategia SEO musi zawierać w sobie elementy związane z budowaniem efektywnego portfolio linków. To jeden z najistotniejszych elementów pozycjonowania, który wpływa na widoczność naszej strony i zapewnia odpowiednią bazę do stałego napływu użytkowników z różnych źródeł. Na czym warto się skupić, planując strategię link buildingu w celu wzrostu autorytetu strony?

Tworzenie wartościowych treści jako podstawa link buildingu

Link building stanowi jeden z podstawowych elementów każdej strategii SEO, w ramach której strona zabiega o lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na przestrzeni lat podejście do budowania profilu linków uległo znacznej modyfikacji, głównie ze względu na bardziej restrykcyjne podejście algorytmów Google to tego procesu.

W przeszłości istotna była liczba linków, dzisiaj znacznie ważniejsza jest ich jakość. Co to oznacza? Dużo linków niskiej wartości przyniesie odwrotny skutek i w efekcie pogarsza ranking strony. Dlatego też, planując poprawę tego obszaru, powinniśmy w głównej mierze skupić się na jakościowych treściach, które nie tylko będą zoptymalizowane przez SEO, ale przede wszystkim zadowolą odbiorcę. 

Publikacje w postaci artykułów, wpisów blogowych, poradników i innych treści będą częściej linkowane, gdy wniosą końcowemu użytkownikowi wartość. W tym aspekcie świetnie sprawdzą się artykuły poradnikowe, choć musimy pamiętać, że muszą być one unikatowe i po brzegi wypełnione przydatnymi wskazówkami. Takie treści, dodawane regularnie, zbudują wiarygodność naszej strony internetowej. 

Guest posting na branżowych portalach

W procesie budowania efektywnej bazy linków nie możemy lekceważyć wagi współpracy z innymi witrynami, które mogą znacząco pomóc nam w zwiększeniu widoczności witryny. Chodzi tu o wykorzystanie współpracy ze zbliżonymi tematycznie blogami, portalami i stronami, w których możemy opublikować artykuły gościnne i sponsorowane. To powszechny zwyczaj, który zapewnia obu witrynom konkretne benefity, pod jednym warunkiem – obie będą miały odpowiednio wysoką pozycję w wynikach.

Tutaj wracamy właśnie do tych rygorystycznych zasad oceny algorytmu Google – jeśli nawiążemy współpracę z portalem o niskiej wiarygodności, linki umieszczone tam działają negatywnie na ocenę naszej strony. Reklama strony internetowej w Google daje doskonałe efekty w postaci podwyższonej widoczności pod warunkiem jednak, że dbamy o regularne publikowanie artykułów sponsorowanych na niezależnych witrynach. 

 Agencja digital marketing

Współpraca z influencerami i liderami opinii

Co jeszcze polepszy efektywność naszej kampanii budowania wartościowych linków? Zaproszenie autorytetów internetowych do spróbowania i zrecenzowania naszych produktów i usług. To relatywnie nowy, ale jak się okazuje, bardzo skuteczny zabieg marketingowy, dzięki któremu nasza strona zyskuje ekspozycję na zupełnie nowe grupy potencjalnych klientów.

Influencerzy, blogerzy i inni liderzy opinii bardzo chętnie na zasadzie wymiany barterowej korzystają z takich propozycji, ale i również w tym procesie musimy odpowiednio selekcjonować partnerów, wybierając tych, których profil twórczości w dużej mierze pasuje do charakteru naszego produktu lub usługi. Przykładem mogą być instytucje finansowe, które zabiegają o współpracę z blogerami skupionymi w tematach inwestycji, oszczędzania i budowania majątku. Jak zatem dobrać odpowiednich influencerów do współpracy? Agencja digital marketing, z którą nawiążemy współpracę, pomoże nam w odpowiednim wyborze i negocjacjach, których celem będzie poprawa widoczności strony i budowa wartościowego portfolio. 

Monitorowanie i odzyskiwanie utraconych linków

Dla każdego właściciela strony internetowej lub e-sklepu monitorowanie jakości i kondycji linków powinno być priorytetem. Szczególnie ważne jest to gdy bazujemy na ruchu z wyszukiwarki. Gdy udało nam się wypracować linki bardzo wysokiej jakości, które przyciągają miesięcznie kilkaset, a nawet kilka tysięcy użytkowników, utrata ich byłaby bardzo bolesna. Najpopularniejsze powody utraty linków to zmiana w strukturze adresów URL, modyfikacja w polityce linkowania lub wygaśnięcie i usunięcie treści. Efekt? Malejący autorytet domeny, a co za tym idzie, zmniejszenie ruchu na naszej stronie i mniejszy potencjał sprzedażowy.

Podczas realizacji strategii link buildingu bardzo istotne jest, by wykorzystywać specjalistyczne narzędzia do monitorowania linków. Jest ich wiele a najpopularniejsze to oczywiście SEMrush i Ahrefs. Audyty SEO wykonywane przez profesjonalistów również pozwolą na identyfikację skali problemu i odzyskanie tych linków, na których zależy nam najbardziej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *