Określony plan działania, ukierunkowany na konkretną grupę docelową jest najlepszą formą dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Internet czy outdoor stanowią dobry wybór, ponieważ można zainteresować sporą liczbę osób, potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, aby skorzystać z oferty, która najlepiej pasuje do naszej branży.
Internet – tutaj jest każdy
Każdy korzysta z internetu. Nic więc dziwnego, że jest to obecnie najpopularniejsza forma docierania do klientów. Jest też jedną z najbardziej skutecznych. Jest wiele opcji, które można wykorzystać, jednak te, które dają największą możliwość personalizacji pod usługobiorcę są Facebook oraz Google AdWords. Pozwalają na maksymalne zawężenie grupy docelowej. Możemy skonstruować reklamę, która trafi dokładnie do tych, do których chcemy dotrzeć. Nasz przekaz możemy ukierunkować pod względem płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Jest to idealne rozwiązanie zwłaszcza dla tych firm, które zajmują się wąską gałęzią przemysłu.
Można też skorzystać z tradycyjnych reklam internetowych, jakimi są pop-upy czy banery. Pamiętajmy jednak, że nie są one tak skuteczne, jak reklama spersonalizowana, dlatego też chętniej z korzystają wielkie firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. Po prostu ich grupą docelową są wszyscy. Inną kwestią jest kontrola wydatków na promocję. W tym wypadku nie mamy żadnego wpływu – po prostu płacimy i czekamy na efekty, które w ogóle mogą nie przyjść. Inaczej jest, kiedy personalizujemy – sami określamy, ile chcemy przeznaczyć na promocję.
Czy plakaty mają jeszcze sens?
Mają, ale tylko w określonych branżach. Mimo wszystko to wciąż bardzo popularna forma reklamy. Korzystają z niej przede wszystkim organizatorzy imprez masowych, którzy informują o zbliżających się wydarzeniach, ale też sklepy chętnie sięgają po plakaty. Przyklejają je w witrynach sklepowych, informują o aktualnych promocjach. Możne je również spotkać w lokalach gastronomicznych. Jest to dobra forma uzupełniająca np. internetową kampanię reklamową.
Należy jednak pamiętać, że plakat powinien być czytelny. Nie powinno być na nim za dużo informacji, kanonady kolorów oraz innych „przeszkadzajek”, które odciągają wzrok od tego, co najważniejsze. Cena projektu plakatu będzie zależeć od tego, co chcemy na nim umieścić. Im mniej, tym lepiej, więc i jednocześnie taniej. Tym bardziej, że przy dużym nakładzie cena za sztukę jest naprawdę niewielka.
Pokaż się na wielkim formacie
Mając duży budżet, można zaszaleć i zdecydować się na reklamę wielkoformatową. Billboardy są z nami już od wielu lat i korzystają z nich głównie duże firmy, jednak i mniejsze biznesy chętnie decyzją się na taki rodzaj promocji oraz informacji o swoim istnieniu. W miastach widzimy przede wszystkim oferty sieci komórkowych czy nowe modele samochodów. Jednak już, kiedy jesteśmy w trasie, to – przy autostradach albo drogach ekspresowych – trudno nie zauważyć ogromnych plansz zachęcających do odwiedzenia pobliskich restauracji. To naprawdę bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ codziennie docieramy do nawet kilku tysięcy potencjalnych gości. Zatem koszt związany z utrzymaniem billboardu, w porównaniu do możliwych zysków, jest naprawdę atrakcyjny.