Zachowania konsumentów – jak opakowanie wpływa na sprzedaż on-line i off-line?

Znając zachowania konsumentów i wiedząc, co wpływa na dokonywanie finalnego wyboru, możemy w efektywny sposób kształtować sam produkt i jego sprzedaż. Co należy wziąć pod uwagę, by zwiększyć potencjał i zasięg sprzedażowy produktu zarówno w sieci, jak i w „realu”?

Decyzje zakupowe konsumentów a opakowanie

Relacja pomiędzy opakowaniem produktu a wyborami konsumenckimi zawsze była silna. Nic nie wskazuje na to, żeby w tym obszarze, na poziomie ogólnym, coś się zmieniło. Jednak jeśli zejdziemy na poziom szczegółu, dostrzeżemy trendy, na które warto zwrócić uwagę. W końcu nie można zapominać o tym, że zachowania konsumentów również podlegają społecznym i kulturowym przemianom. Tak samo jak wpływ reklamy na decyzje konsumenta – jedne przekazy stają się mniej efektywne, zastępują je inne, bardziej przekonujące i lepiej dostosowane do współczesnych realiów.

Rozszerzanie rzeczywistości zakupowej

Współczesne zachowania konsumenckie zostały mocno ukształtowane przez codzienne zanurzenie w świecie Internetu. Coraz częściej proces zakupowy przebiega symultanicznie on-line i off-line. Co z tego wynika? Przede wszystkim to, że opakowania produktów ze sklepowych półek mogą, a nawet powinny wykraczać poza fizyczny sklep. Tutaj bardzo istotne jest kreatywne wykorzystanie materiałów wspierających sprzedaż typu POS oraz opakowań SRP, co rozszerzałyby doświadczanie produktów o wymiar on-line. Jako przykład można podać łatwo skanowane QR kody, dzięki którym odkrywać można kolejne zalety produktów już w świecie wirtualnym. Taka strategia działań ma bardzo duży wpływ na pozytywne decyzje zakupowe konsumentów.

Sprzedaż on-line a doświadczenia zakupowe

Sytuacją odwrotną do powyższej jest robienie zakupów on-line. W tym przypadku proces zakupowy zostaje rozciągnięty w czasie. Samo przyciągnięcie ofertą do sklepu internetowego i sprzedanie produktu to dopiero połowa sukcesu. Do pierwszego, fizycznego doświadczania produktu dochodzi w trakcie jego otwierania czyli podczas unboxingu. Dlatego samo opakowanie, jego personalizacja, estetyka i funkcjonalność mają ogromne znaczenie w budowaniu pozytywnego obrazu produktu czy marki. Ma również bardzo duży potencjał w budowaniu lojalnych, powracających i lubiących markę klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *