Jeśli chcesz mieć pewność, ze Twoja nowa witryna będzie wyglądać naprawdę profesjonalnie, zleć projektowanie stron internetowych firmie, która się w tym specjalizuje. A jak przebiegają prace w studiu webdeveloperskim? O tym piszemy poniżej!
Projektowanie stron internetowych to realizacja potrzeb klienta
Zanim agencja interaktywna rozpocznie właściwe projektowanie stron WWW, najpierw musi poznać oczekiwania swoich klientów. To istotne, ponieważ nie sztuką jest przedstawić „szablon dla każdego”. Naprawdę dobrze przeprowadzone projektowanie stron internetowych to zadanie realizowane w sposób skrojony pod potrzeby konkretnej firmy i uwzględniający jej plany, grupę docelową oraz funkcjonalności, które powinny zostać zaimplementowane na witrynie.
Warto przy tym zauważyć, iż zdarzają się sytuacje, w których projektowanie stron internetowych jest tylko częścią większych potrzeb. Właśnie dlatego zdarzają się sytuacje, w których przydatna okazuje się także agencja brandingowa, która przygotuje projekt logo firmy, a także kompleksową identyfikację wizualną, wraz z księgą znaku. Dzięki temu całość będzie łatwa do rozpoznania i zapamiętania przez internautów, którzy na witrynę trafią.
Makiety i kodowanie, czy projektowanie stron internetowych od kuchni
Gdy wszystko jest już ustalone, studio webdeveloperskie przystępuje do właściwych prac. Na tym etapie graficy i specjaliści do spraw UX przygotowują makiety, na podstawie których prowadzone jest późniejsze projektowanie stron internetowych. To właśnie wtedy ustalane jest to, jak strona będzie wyglądać nie tylko na monitorach komputerów stacjonarnych, lecz również na tabletach i – przede wszystkim – na wyświetlaczach telefonów komórkowych.
Na podstawie tak przygotowanych materiałów następuje późniejsze kodowanie szablonu strony, czyli moment, w którym projektowanie stron internetowych zmienia się w realnie istniejącą witrynę. W razie potrzeby programiści tworzą lub modyfikują też odpowiednie moduły, związane z funkcjonalnościami, których klient potrzebuje dla danej witryny.
Całość jest oczywiście tez testowana pod kątem wydajności, wygody obsługi, szybkości działania, czy ogólnego bezpieczeństwa. A więc wszystkiego tego, co projektowanie stron internetowych powinno uwzględniać – w końcu chodzi o komfort użytkowników końcowych.
Projektowanie stron internetowych i późniejsza promocja
Warto zauważyć, iż projektowanie stron internetowych to nie wszystko. W końcu trzeba jeszcze na witrynę sprowadzić klientów, którzy będą u Ciebie zamawiać Twoje towary lub usługi. Właśnie dlatego dobrze jest, gdy studio developerskie to jednocześnie agencja reklamowa, dla której projektowanie stron internetowych łączy się z takimi zadaniami, jak przygotowanie strategii promocyjnej i jej wdrażanie w życie. Jeśli zajmie się tym jedna firma, masz pewność, że wszystkie reklamy zachowają wzajemną spójność, a kampania marketingowa zostanie przeprowadzona w sposób ściśle dopasowany do tego, jak działa Twoja strona i w jaki sposób najlepiej przez nią sprzedawać.