Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jaki potencjał drzemie w sprzedaży internetowej. Aby stać się widocznym dla klientów, buszujących w internecie, nie wystarczą jedynie usługi i produkty dobrej jakości i w atrakcyjnych cenach. W internetowych czeluściach nasz potencjalny klient może natrafić na ogromną liczbę konkurencyjnych firm, które również mogą pochwalić się tak skonstruowaną ofertą. Coraz większe znaczenie w pozyskaniu nowego klienta ma zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. Jej treść można bezpośrednio przełożyć na kwestie związane z pozycjonowaniem stron internetowych.

SEO – o co chodzi w pozycjonowaniu stron internetowych?

SEO, czyli Search Engine Optimalization, to ogół działań, mających na celu wywindowanie konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Taka wysoka pozycja ma bezpośrednie przełożenie na to, ile osób odwiedza naszą witrynę. Jeśli bowiem prowadzona przez nas działalność wyświetla się w odległych wynikach wyszukiwania, klient zmuszony byłby „przeklikać się” przez kilkanaście, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset stron z wynikami. Oczywiście nikt tego nie robi. Osoba korzystająca z wyszukiwarki chce jak najszybciej znaleźć rozwiązanie problemu. Decyzja o tym, żeby wejść na stronę, która sytuuje się wysoko, nie wynika jedynie z chęci oszczędzenia czasu. Takie firmy po prostu wydają się bardziej rzetelne i wzbudzają u potencjalnych klientów większe zaufanie.

Na to, jaką pozycję strona zajmuje w wynikach wyszukiwania, wpływa bardzo wiele czynników. To z kolei przekłada się na sam charakter pracy pozycjonerów – żeby zmienić zaistniałą sytuację, muszą oni działać kompleksowo. Najczęściej takie działania obejmują kwestie związane z:

  • budową i zawartością strony

Treści muszą być przyjazne zarówno dla algorytmów Google, jak i dla klientów. Konieczne jest zoptymalizowanie contentu pod frazy, na których najbardziej nam zależy.

  • link buildingiem

Taka praktyka polega na tworzeniu linków na innych serwisach www, które prowadzą bezpośrednio do naszej strony. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że liczy się nie tylko ilość tych linków. Google w uprzywilejowany sposób traktuje firmy, którym udało się pozyskać linki dobrej jakości.

  • eliminacją problemów, które do tej pory obniżały autorytet strony

Pozycjonowanie stron www – jak wyglądają działania pozycjonera?

Najprostszy podział takich działań można przeprowadzić, wyróżniając czynności podejmowanie bezpośredni na stronie internetowej klienta, oraz poza jego witryną. Pierwsze czynności to SEO on-site. Do tej grupy można zaliczyć wyżej wspomniane kwestie związane w zawartością witryny. Prace typu on-site polegają na umieszczaniu odpowiednich treści, optymalizowaniu ich pod kątem fraz i słów kluczowych oraz na optymalizacji meta-tagów. Nad działaniami tego typu pozycjoner ma całkowitą kontrolę. Często zmiany tego typu przynoszą efekty bardzo szybko.

Do działań SEO off-site można zaliczyć link building, ale nie jest to jedyna praktyka. Coraz większe znaczenie ma też monitorowanie opinii o firmie na portalach zewnętrznych. Warto zdawać sobie sprawę z trendów, które mają duże znaczenie na to, jak klienci postrzegają naszą markę. Odbiorcy są bowiem coraz bardziej wyczuleni na nienaturalnie brzmiące pochwały, stąd stopniowo odchodzi się od tzw. marketingu szeptanego. Większe znaczenie ma natomiast poczucie wspólnoty i bliski, bezpośredni kontakt z klientem. W efekcie coraz więcej firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, np. Internetica, oferuje swoich klientom również takie usługi, jak prowadzenie Facebooka czy Instagrama.

Trudno spodziewać się, żeby usługa pozycjonowania stron www w najbliższym czasie straciła na popularności. Nawet najmniejsze działalności gospodarcze dbają o to, aby być widoczne w internecie. Niestety firmy, które nie posiadają swojej strony lub mają witrynę, ale nie jest ona zoptymalizowana pod wyszukiwarkę, giną wśród usługodawców działających w tych samych lub pokrewnych branżach. Należy zdawać sobie jednak sprawę z tego, że chociaż czasem efekty pozycjonowania przychodzą dość szybko, trzeba wkładać w te działania regularny, nieprzerwany wysiłek, żeby utrzymać rezultaty.

One thought on “Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

  1. Artykuł mi się podoba ale jeszcze fajniej by było gdyby było coś więcej o płatnej reklamie. Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *